12. března 2012

Nový projekt

Seriál Pokročilé formy střihu, kterému se od konce února věnuji, nevydrží navěky. Existuje sice poměrně dost střihových figur, které lze probrat - a i poté, co vyčerpám hlavní témata, mohu se k některým prvkům vracet s větším důrazem na detail, ale už teď narážím na problémy s tím, že vynakládám neúměrně mnoho energie k nastudování tématu kterému se právě věnuji... Sice mě to baví, ale mnohem lepší bude, pokud zvolním tempo a nechám většinu myšlenek pozvolna dozrát, než se donutím o nich psát.

Na druhou stranu mě ale zápisy na blog neuvěřitelně baví - zejména proto, že nejde o nějaké pubertální citové výlevy, nebo prvoplánové ukájení vlastního ega, ale o (skoro) odbornou činnost, která má své výsledky - alespoň podle toho, s čím už jsem byl konfrontován.

Rozhodl jsem se proto rozjet další sérii článků, ve kterých se budu věnovat historickým filmům, které jsou na internetu legálně k vidění, ale kromě filmových nadšenců nebo studentů o ně málokdo jeví zájem. 


Při rozebírání Křížového střihu jsem už narazil na práci bratří Lumièrů (i s několika ukázkami) a mimochodem jsem zvládl zmínit i  Mélièse a Lva Kulešova. Není ale žádné překvapení, že to byla jen špička ledovce a pod povrchem toho čeká mnohem víc...

Budu se na vás těšit.

Žádné komentáře:

Okomentovat