30. října 2011

Plesová videa

5 let - přesně tak dlouho už každý rok pěním, nadávám, běduji, váhám a vymýšlím si výmluvy proč "to" zrovna nejde. 5 let , rok co rok poslouchám do omrzení stále stejné písně dokolečka, až je začnu úspěšně nenávidět. 5 let stříhám videa z Taverních plesů.


První rok (2007) to byl takový hezký nápad - po vydařeném (prvním) plese mě Klair přemluvila, že mi dodá materiály, které na plese natočila Činkapi a já udělám pro Taverníky dárkové DVD. Materiálu bylo hodně (skoro 60 minut) a já si s mladickou naivitou říkal, že to bude pohodička: "Na tom přece nic není!"

Omyl! Když pominu otravné otázky na to, jak jsem s DVD daleko (sorry, Klair, ale motivace jiných není tvá silná stránka), trápil  jsem se s hudbou, kvalitou materiálu, nedostatkem nápadů a v neposlední řadě i s naprostou neschopností připravit DVD menu (dodnes to považuji za velkou výzvu).
Výsledek? Dnes bych se za takový střih styděl, ale zpětně jsem rád, že jsem se alespoň pokusil.
Když se teď navíc ohlédnu za všemi sestřihy, které jsem v těch 5 letech udělal, vidím jednoznačně stoupající kvalitu své práce (byť jsem stále ještě na počátku dlouhé cesty) a k takové sebereflexi je přece nutné mít i záznam vlastních chyb...
Z toho roku si nejvíc cením videa Taverna se baví (někde nad tímto blokem textu) a pak nesmyslně nimravé práce s Taverníci se představují, kde jsem se teprve učil stříhat do hudby. 

V současné době je střih Taverního plesu dobrovolně povinnou činností - nikdo mě neúkoluje a nekontroluje, ale tak nějak se ode mě čeká, že  nejpozději do následujícího plesu vypotím nějaký ten sestřih, kterému pracovně říkám showreel. 
Naštěstí jsem zjistil, že není bezpodmínečně nutné použít jen hudbu z plesů (a klasickou taneční hudbu obecně) a také, že lépe poslouží jedno či dvě vyumělkovaná videa, než půl tuctu odbyté práce.


Jako zásadní problém mi tak zůstala jen tristní kvalita natočeného materiálu (a jeho nedostatečného množství, abych si mohl vybírat) a pak také výběr vhodné hudby, která mě následně ke střihu inspiruje. V případě Taverna v pohybu (stříháno 2010, jako bonusové ohlédnutí za rokem 2008 - z roku 2009 bohužel nejsou žádné záznamy), jsem prostě zariskoval a experimentoval - hudba si sama říkala o použití a z roku 2008 jsem měl přes 2 hodiny materiálu, takže jsem se nemusel omezovat.
Obdobné to bylo i u Taverna - Ples 2010, kde jsem neodolal touze zkusit sestříhat něco i na hudbu Murraye Golda, kterou složil k seriálu Doctor Who.
A letos padla volba na Yoko Kanno a The Seatbelts s jejich skladbou Tank! - mimochodem úvodní píseň anime Cowboy Bebop.

Dodatek: Tento rok jsem opravdu válčil s natočeným materiálem - což není úplně chyba kameramana (vlastně je, ale nemám mu to za zlé), takže jsem si řekl:  "Na dalším plese vezmeš kameru do ruky sám (alespoň se vyhneš valčíkům a polkám) a když to zmrvíš, tak alespoň nebudeš mít komu nadávat..." 

Tak jsem zvědavý, jak to se mnou dopadne - nikdy jsem to s kamerou příliš neuměl. :)

1 komentář:

  1. "Na dalším plese vezmeš kameru do ruky sám a když to zmrvíš, tak alespoň nebudeš mít komu nadávat..."

    Beru tě za slovo!
    Já si alespoň ještě o trochu víc zatancuju a nebudu muset myslet na to, že by asi bylo fajn taky něco natočit, když už tam tu kameru mám. A taky si vezmu stativ, protože natáčet z ruky hned potom, co člověk dotančí a ještě se ani nestihl vydýchat nemá cenu.

    Vórima

    OdpovědětVymazat