1. července 2013

Výrazové prostředky a neorealismus

Pokud sledujete, podobně jako já, Kukátko nebo Zrcadlovkou, tak jste jistě zaznamenali odkaz na tento článek, který upozorňuje, že na vimeo.com publikuje jistý kogonada, který si všímá rukopisu (výrazových prostředků) známých režisérů a poukazuje na ně v rozličných poutavých sestřizích.

Sama o sobě stojí tato videa za to a já více než doporučuji si článek otevřít... Nicméně autor, kromě toho, že je rozhodně velmi zručný střihač, je i brilantní filmový teoretik, o čemž mě definitivně přesvědčila jeho video esej o neorealismu, kterou vytvořil pro digitální edici časopisu Sight & Sound Britského filmového institutu.


(Nejen) z hlediska časování střihu je toto video nesmírně poučné a vřele jej doporučuji (navíc to nezabere moc času, ani pokud jste pracovně velmi vytížení).


Mohl bych sem nalinkovat většinu kogonadových prací, ale mám za to, že Kukátko i Zrcadlovkou si zaslouží nějaké to kliknutí, protože jejich provoz je (mimo jiné) hrazen z reklamy umístěné na stránkách. Proto mi přijde nesprávné, abych jim článek přímo ukradl a pouze na něj odkazuji.

1 komentář: