18. dubna 2013

Kreativita - jak na to

Zdravím a omlouvám se za to, že v posledních měsících příliš nepřispívám.
Jak možná víte, živím se střihem pro zpravodajství České televize - zejména pro zahraniční redakci - a události, jež se v nedávné době odehrály (volby v USA i jinde, střelba na Sandy Hook, rezignace a volba papeže, smrt Cháveze a Thatcherové, maraton v Bostonu,...), mě zcela vytěžují. Vlastně jsem na tom tak, že po práci už ani nemám příliš náladu se věnovat další tvůrčí činnosti a raději investuji energii do sportu (od ledna jsem začal běhat a po letech jsem se vrátil k Tchaj-ti).

Ale nemyslete si - to, že se blogu nevěnuji neznamená, že si to nevyčítám. Mám tenhle prostor rád a chtěl bych se brzy vrátit k psaní na pravidelné bázi - témata mi rozhodně nedošla.
Plánuji i nějaké drobné úpravy designu a revizi starších odborných článků, které zastaraly vlivem mého profesního růstu. Takže rozhodně je na co se těšit.

Prozatím nabízím jedno delší video od kreativitě. John Cleese v něm (kromě žárovkových vtipů) rozebírá, co vlastně kreativita je, a jak ji účinně stimulovat (nebo potlačit).
Bohužel video nemá české titulky, nicméně myslím, že pro pochopení textu stačí i průměrná středoškolská angličtina.
Chvíli jsem uvažoval, že bych video přeložil a přidal české titulky, ale nejsem dobrý překladatel (sice rozumím, ale to samo o sobě k překladu nestačí). Pokud by ale byl zájem ze strany neanglofonních diváků (čtenářů tohoto blogu), pokusil bych se stručně shrnout jeho obsah - jakkoliv to bude postrádat šarm a humorný nadhled páně Cleese.


Žádné komentáře:

Okomentovat